Ako na spánok v tehotenstve? Čo robiť, aby sa spalo lepšie?

Čo robiť, aby sa vám v tehotenstve spalo čo najlepšie?

V období tehotenstva je prirodzené, že v dôsledku stresu, hormonálnych aj fyziologických zmien, dochádza k poklesu kvality spánku. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov, vďaka ktorým môžete svoj spánok v jednotlivých trimestroch o niečo zlepšiť.

Prvý trimester

Už v prvom trimestri trápia väčšinu žien nevoľnosti a býva narušený aj spánok. Ženy sú v tejto dobe viac unavené a to aj počas dňa. Často pociťujú zvýšenú psychickú záťaž, pretože tehotenstvo je nová situácia. Preto je potrebné udržovať si čo najlepšie náladu a zbytočne sa neznepokojovať. K zlepšeniu nálady si môžete dopomôcť tým, že si urobíte radosť a vybavíte svoju spálňu novými doplnkami, či už sa to týka obliečky alebo rôznych bytových doplnkov, vďaka ktorým sa budete cítiť doma dobre a bude sa vám v spálni lepšie odpočívať.

OF8ODN0

Druhý trimester

Druhý trimester je zvyčajne obdobím upokojenia vo všetkých smeroch, čo sa pozitívne podpisuje aj na spánku, ktorý je pokojný a podstatne kvalitnejšie ako v prvom trimestri. K pocitu uspokojenia prispieva aj to, že žena ešte môže spať v ľubovoľnej polohe, vrátane polohy na bruchu, pretože plod sa prispôsobuje akejkoľvek pozícii a v žiadnej nie je stlačený tak, aby ho to obmedzovalo. U niektorých žien sa môžu objaviť mierne respiračné ťažkosti, ako napríklad upchatý nos, čo môže spánok znepríjemniť. Účinným riešením sú prírodné spreje (napr. slané) a zvlhčovače vzduchu.

baby-19003_1920

Tretí trimester

 V treťom trimestri sa vracajú problémy so spánkom, pretože mnohé tehotné ženy v noci trápi kŕče, zdajú sa im vo väčšej miere sny, poprípade ich budia pohyby bábätka. Pozitívne je, že nespavosť ženy nemá vplyv na plod. Ten má svoj vlastný rytmus spánku a bdenia. Avšak aj v treťom trimestri sa dá s nespavosťou ako-tak vysporiadať. Zaberajú bylinné čaje, relaxačné aktivity alebo užívanie éterických olejov. Všeobecným odporúčaním pre lepší spánok nielen v tehotenstve je minimalizovať hluk a svetlo v spálni, zabezpečiť vhodnú teplotu (ideálne pod 20 ° C) a vyvarovať sa používania mobilov v posteli.

Náš tip: Čakáte bábätko a nemáte ešte celú výbavičku? Objednajte si krásne detské obliečky, detskú prikrývku či trebárs detskú postieľku vrátane matraca z pohodlia domova v našom e-shope.

Nastavenia cookies

Používame súbory cookie, aby sme vám umožnili pohodlné prehliadanie webovej stránky a vďaka analýze prevádzky webovej stránky neustále zlepšovali jej funkcie, výkon a použiteľnosť

Nevyhnutné (vždy aktívne, nemožno vypnúť)
Tieto cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky
Analytické
Pomáhajú nám pochopiť, ako používate webové stránky. Môžeme ich použiť na zlepšenie
Profilovanie (marketing)
Vďaka týmto cookie súborom vám môžeme zobrazovať relevantný obsah a reklamy, ktoré pre vás môžu byť zaujímavé a užitočné